fredag 14 september 2012

Trötta Människor i En Bildkonstsal

Yess! äntligen helg!
Skönt att ha bildkonst sista timmen på fredagar, man får liksom koppla av lite, speciellt eftersom dom tre första blocken var engelska, finska och matte...
Dagens uppgift var att jobba med motsatsord i bilder, till exempel HÅRD och mjuk, LÅNG och kort eller STOR och Liten.. Sen skulle vi alltså rita det vi först kom att tänka på. Vid det laget hade ungefär två tredjedelar av gruppen brutit ihop i ett smått hysteriskt fnitteranfall. Stackare, det märktes att det varit en allt för lång skolvecka.
Det ensliga hemmalivet har gått förvånansvärt bra. Har nästan trivts ganska bra med att vara själv, man känner sej som en liten vuxen i ett litet hushåll. Igår tog jag till och med med mej Sami ut och handlade, och sedan lyckades tillochmed teknikens underbarn/tummen-mitt-i-grillvanten svänga ihop en näringsrik måltid, bestånde av makaroner och micro-köttbullar utan vidare missöden.
Det där var då alltså mina två senaste händelserika dagar.
Och ikväll får jag besök av goda vänner, tror jag bestämt!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar