söndag 16 september 2012

Racerstädning i Ensamhetens Bostad

Sista dagen i ensamhet!
Har städat som en liten grön sedan klockan 10, men fick ta en liten paus efter att jag suttit på huk och dammsugit skohyllan, varefter jag studsade upp (kanske lite väl hastigt) och brakade in i hallspegeln i full karriär. Hoppsan, städning är livsfarligt, ju!
Så jag la mej på soffan för att ta igen mej lite. Tror jag inte jag kommer att resa mej igen på ett bra tag. Tror dessutom med viss säkerhet att jag kommer drabbas av feber, om detta inte redan skett. Eller en hjärtinfarkt. Vilket som nu sen hinner först.
Men varför då städa som en galning trots mitt tillstånd av svaghet? Jo, eftersom det -som tidigare nämnt- är sista dagen innan mamma kommer hem från Österrike! Och dessutom är det ju faktiskt hennes födelsedag, så jag städar!


Grattis lilla mamma! <3
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar