torsdag 20 september 2012

Hösten Har Anlänt, Med Allt Vad Det Innebär

Det var en lättad Fanny som blev underrättad om att det alltså var varken Angina eller Körtelfeber som orsakade mitt mystiska insjuknande.
Däremot fick jag veta att det alltså var höstblåsor jag fått. Även kallad hand-,fot- och munsjukan. Det här lät ju väldigt spännande, så jag bestämde mej faktiskt för att söka upp det på internet, vilket var ganska modigt, efter att jag googlat på Angina och fick fram en skrämmande hjärtsjukdom som skulle behandlas med Nitroglycerin. (Barn, lär er av detta, Googla alldrig era symptom, det är endå alltid cancer eller graviditet om du frågar internet.)
Men igår var ju länge sen, så jag tog mod till mej, tryckte på 'sök' och beredde mej på det värsta.
Men den här gången visade det sej alltså vara helt ofarligt. Den drabbade får hög feber, i några dar, blåsor på händerna, fötterna, i svalget(Därför har jag inte kunnat äta) och eventuellt runt munnen, som försvinner efter ungefär en vecka. Inte mer med det.
Men jag ska alltså vara hemma tills blåsorna gått bort, vilket inte är mej emot, eftersom det faktiskt gör ganska så ont att ha blåsor under fötterna när jag går. Det är inte alls omöjligt att ta mej till skolan till fots, det skulle bara se extremt roligt ut.



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar