torsdag 6 september 2012

Den Som Inte Kunde Sova

Phew,  har haft en ovanligt fullproppad dag, trots att den började med håltimme genast från morgonen, så Sami kom hit och höll mig sällskap en stund, varefter vi -för en gångs skull- pigga skuttade till skolan för att skriva matte-minitest. Sen följde ett surprise-hål i tredje blocket, som jag utnyttjade på att dra till Dognai med musikklassen och Sami, mums!
Seeen efter det tyckte jag det var lika bra att gå hem, och la duktigt nog lite tid på läxläsning för att hinna göra åtminstone en del av alla hitlerjugend-långmatteuppgifter, och läsa lite till delförhöret i Finska imorron. Efter det fick jag hopetihoppa iväg till inskrivningen för skriba-hjälpledare med Fny, och därifrån nästan genast på Ungdomsfullmäktiges möte.

Och nu när kvällen smugit på har man finally en stund att göra ingenting, så jag ligger i sängen och försöker varva ner.
Tyvärr tyvärr är detta faktiskt inte helt lätt, eftersom allas er favoritbloggare inte-den-skarpaste-kniven-i-lådan, till följd av koncentrationssvårigheter, i ett attempt att hållas vaken svepte i sig tre hela kaffekoppar på raken ur jumbotermosarna som alltid står tillgängliga under mötet.
Detta var ju då kanske inte det smartaste jag gjort klockan åtta på kvällen, med tanke på att gränsen går vid ungefär en halv kopp för att kunna hållas i normalt tillstånd. Satt uppskruvad som en fjäder under hela mötet och kunde knappt skriva heller eftersom jag darrade så mycket på hela armen.
Efter mötets slut fick jag småspringa hem genom stan i ett desperat försök att bli av med en del energi, men fick en hjärtinfarkt halvvägs och blev nästan tvungen att stanna och lägga mej i ett dike och frusta en stund.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar