måndag 17 september 2012

Sjuk och Sjukare

Jahapp.
Ligger på vardagsrumssoffan hos pappa och tänker. Kände mig rätt dålig mot slutet av gårdagen, och jag började nog ana att något var fel när jag gick runt i lägenheten med mjukisbyxor, huppare, halsduk, sockor och en filt över axlarna -och frös som en skallig isbjörn.
Som tur var kom söta snälla Sami och Jakki på besök, och dom var vänliga nog att skjutsa mig till pappa så jag inte skulle behöva vara ensam, vilket nog var bra, eftersom jag mätte 39.6 graders feber då vi väl kom fram. Vilket förklarade en del.
Så idag har spenderats mestadels nerbäddad i soffan, med 37.3 som lägsta temperatur någon gång på förmiddagen. Dagens måltid har bestått av soppa och popcorn, en hel del burana, samt tre hela kannor vatten, vilket är allt jag kunnat få ner, med tanke på att det ser ut som om någon försökt trycka ner en melon i halsen på mej. Känns ungefär så också.
Men snälla farbror doktorn var hit för en stund sen och kollade i halsen på mej och tog svalgprov, så nu återstår det bara att vänta och se om det är angina eller mononukleos (eller kyssjuka om det säger er mer). Han verkade rätt säker på att det var åtminstone nåndera.
Vidare blev jag beordrad att i huvudsak bara vila, ta en burana vid behov och äta mycket glass för att lindra svullnaden och ontet i halsen.
Och jag är ju inte den som inte lyssnar på doktorer. De lär vara rätt så smarta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar