söndag 29 juli 2012

Världens Längsta Inlägg - Umad?

Tänkte skriva ett litet snabbis-inlägg, eftersom grejen är den att jag ska upp redan 7 imorgon och ge mej av till jeppis på läger, men det skulle då innebära att det här förmodligen kommer bli det sista ni hör av mej på en hel vecka. (Ohmygood, noo!!!)
Så här har ni nu en liiten resumé av vad jag gjort i helgen. Waaait for it... okej, nu så!
Fungerade som Barnvakt åt lillasyster Torsdag- Fredag, vilket faktiskt gick oväntat smidigt, utan mer barnaskrik och dregel än det som var absolut nödvändigt. För övrigt är hon nog en väldigt söt och trevlig bäbis.
Senare på fredag kväll var det skribaträff i Uni(corn) för Alskat 1, 2 och 4, plus lite annat löst folk som säkert tyckte det skulle vara kul att hänga i enhörningsparken en fredagkväll.

Lördag morgon ringde Fny och ville att jag skulle följa med till sandö med henne och Karolina, och jag tyckte jofan, 'why not', och med badhandduken samt retroradion på full volym i högsta hugg skutteliskuttade vi iväg mot fjärran strand fö att bli bruna och snygga. (med ett litet stopp via torget för att hämta lite jordgubbar och körsbär och cokis på glasflaska. Mums!)
Efter att ha grillats på stan i lite över 3 timmar, tyckte vi att vi fått nog och gick hem.
Klockan 18:30 samma kväll träffades jag, fia, kadi, emma och linnéa vid pikku quattro för en  sund och näringsrik måltid pizza, varefter vi skulle till linnéa på bastu och övernattning, men då hadde linnéa plötsligt tappat bort sin moponyckel, och vi sprang runt i ungefär 1½ timme, mellan mopoparkeringen, pikkuquattro och mej och letade.
Tillslut fick då linnéas mamma komma med extranyckeln, och vi brummade oss iväg mot traktorland, lite sorgsna över förlusten. Men sen när vi väl skulle i bastun kommer hon plötsligt ihåg var hon lagt den försvunna nyckeln.
För var skulle man annars gömma den, om inte i behån?

Nästa morgon (idag) blev jag väldigt lycklig över att hitta Sami, väl hemkommen från Svenneland, och på besök hos Linnéas Storebror. (Vi stod alla och balanserade på kanten till deras innepool för att kunna kika genom fönstret in till hans rum, när S plötsligt reser sej upp, går ut genom dörren, och hittar oss alla på en rad, upptryckta mot väggen mellan poolen och rummet. Vääldigt smidigt, på min ära... )

Men efter det åkte han och jag till mej, och sen till Grönvik på min gode granne Rebeccas konfirmation. Efter det har jag bara packat för glatta livet, antar jag..
plus att jag nu bloggat för hela veckan! Såå, tack för mej, ta hand om min kära hemstad och alla dess mysiga invånare. syns nästa måndag!

Sööötisbild på meij å min söööta söötis <3<3<3<33<3<3<3<54675868



Picknick på bakgården med min gulliga lillasyster!
höhö, men på den sista bilden sir ja lite sådär 'ew, bebis!', ut :'D

åååååååååså en liiten liiten låt på det då... Bara för att jag kan, hahaa!
All Of Me - Angus And Julia Stone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar