onsdag 4 juli 2012

Kryssningar och Kusiner

ojdaå, började kännas lite tomt på bloggen nu igen..
Skulle säkert ha bloggat tidigare, men då man int allti hinner!
Blev ju konfirmerad på söndan (alltså 1.7), och skulle ordna med kaffe och sånt tills klockan 18-nånting. Det var nästan så man började skicka med mat med dom sista gästerna som for, men likförbannat, när man tror att kusten är klar och öppnar kylskåpet ligger det en hel tårta och väntar!
Men som tur är var Samis vänner barmhärtiga nog att komma och hjälpa till. Just one phonecall och mitt i allt har man kaffebjudning igen!
Sen blev klockan nio, och jag blev tvungen att schasa iväg allihopa och ge mej av mot uniparken för att träffa mina kära skribanditer igen! Kände mej inte riktigt i form för att stiga upp klockan 7 nästa morgon och sätta mej i bil påväg till Åbo med min mamma, moster och kusinlina... Men rätt som det var, efter en lång färd, och ett litet stopp i Nådendal, stod vi där ombord på Silja line, och ut på havet, mot fjärran land (eller ja, Sverige närmare bestämt...) gav vi oss iväg!
Nästa dag, väl framme i Stockholm hann vi nästan bara med ett besök på Gröna Lund, och en vända på Junibacken for old times sake. Hade hoppats på lite shopping också, men vi hade ju kul endå! :)
Så, idag klockan ett ungefär var man hemma igen! Firade med att brumma iväg till Sandö med Manda och sola, och nu kan jag bara ta det lugnt en stund, GÖÖD SÅ SKÖÖNT!
...gör lite ont att sitta med brända bakben, bara.

Jag och Lina från förra året... good times, good times my dear...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar