måndag 3 december 2012

Snöfall och Pepparkakor

I denna ljuva vintertid blir man väldigt glad så fort det blir snö. Vet ni den där känslan när man stiger upp på morgonen, nyvaken som en daggdroppe i sin mjuka sidenpyjamas, går fram till fönstret och drar undan de nytvättade gardinerna och ser att hela världen har täckts med ett tjockt lager fluffig kramsnö? Så där så man bara känner hur man plötsligt skulle vilja gå ut och krama varje människa man ser och ropa 'GLAD SNÖ ALLESAMMAN!' ?
Nej, inte jag heller.
Visst kan det vara fint med lite snöfall nu och då, men själv skulle jag helst beskåda spektaklet genom ett fönster.
Nu ska ni inte tro att jag hatar vintern och allt den för med sig, nejnej! Har faktiskt gått omkring med grym julfeelis hela november!
Pepparkakning på G hos familjen Lindholm!!
Förresten blev jag inte brages lucia i år, men vetni, jag är inte bitter, life goes on, och Tack till alla som röstade i alla fall! Har haft sånt fint support!
Och nu är det dags för mig att återgå till mina finfina pepparkakor. Moster Mia har beställt tre satser pepparkakor med glasyr. Hittills har jag avklarat ungefär en halv, awjeeah!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar