torsdag 6 december 2012

En Glad Självständighet

Gokväll på er! Hoppas ni har haft en riktigt spännande självständighetsdag!
Själv fick jag en inbjudan till Vasa stads självständighetsdagsfest för nån vecka sedan (Tyckte det var lite spännande att få ett brev, stämplat med både Vasa stads sigill och med texten 'Priority', och mitt namn och adress skrivet för hand, super fancy!). Inte varje dag men blir inbjuden på fest till stadshuset! Förmodligen var det ju för att jag är ungdomsfullmäktiges representant i kultur- och biblioteksnämnden, vilket är ungefär lika tråkigt som det låter, men det har ju sina fördelar, tydligen!

Hur som helst, efter två timmars snofstikerat firande, åkte jag och min käre mor iväg till pikkuquattro efter pizza, som vi tog hem och åt på fintallrikar med självständighetssången skrålandes i bakgrunden.
Nu sitter jag för övrigt i köket med mina arma odekorerade pepparkakor och blandar glasyr i allsköns färger, iklädd förra årets julklapp från min käre farmor. Vet inte säkert vad jag ska kalla den, det är som en ko-fläckig fleeceklänning med huva och magficka, samt två långa snören med bollar.
Men mysig är den iallafall.

Trevlig självständighetsdag på er!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar