onsdag 19 december 2012

Strampenmat Och Syntetkuddar

Det äro med trötthet i sinne jag skrifva denna dag. Ty jag hava en känsla att sömn jag hafver fått för litet.
Antar dock att det börjar bli lite av en rutin att släpa sig ur sängen på morgonen och sedan vidare till skolan i omänskligt tidiga timmar att man inte längre känner av tröttheten.
Men, efter ungefär fem och ett halvt dygn var skolan slut, och glade Fanny fick glad i sinnet skutta hem och lägga sig igen.  No, who am I kidding? Efter skolan fick jag rusa iväg hem efter min luciaklänning och sedan till kyrkoesplanaden för att sprida ljus bland de äldre generationerna. Sen bar det iväg med raska kliv till Strampen för vårt näst sista luciatåg.
Men vi blev iallafall bjudna på så mycket efterrätt vi ville ha!




Men inatt ska jag i alla fall sova gott. För er som inte vet är jag lite ledsen efter att har gjort slut med mitt duntäcke eftersom det visade sig att jag blivit allergisk mot dun. Waaaay.
Så, jag och min mor begav oss på färd mot det avlägsna landet Hemtex för att söka upp något med syntetstoppning.
Och nu är det bäddat med både kuddarna Oskar och täcket Ingrid! Jag tror vi kommer komma bra överens.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar