fredag 31 augusti 2012

Från Biosalong Till Lägergård

Uppe i ottan och packar mina väskor för en helg på alskat med ungdomsfullmäktige. Visste inte riktigt vad jag skulle ha med mej, fastän jag spenderat i princip halva mitt liv där, men då som antingen scout eller konfirmand. Visste verkligen inte vad jag skulle ha med mej.. Puukkon slank med nästan refläxmässigt, men jag fick avlägsna den efter en stunds övervägande, eftersom jag antog att det kanske inte var så passande att komma utrustad med kniv. Kände mej som en svikare när såg den ligga ensam i sin låda med alla andra scoutprylar. Förmodligen frös den lite också. Stackaren.
Fyllde motvilligt väskan med lakan istället. Trots att jag inte riktigt litar på dom där luddiga, missfärgade sakerna i spygrönt dom brukar lägga fram på sängarna, som säkert kan ha påmint lite om en filt nån gång i tiderna. Hade känt mej mycket säkrare i min sovsäck.
Men hur som helst, det är ju bara för en natt.
På tal om ketchup såg vi på expendables 2 igår. (Med 'vi' menar jag då jag, Sami, Jonas, Jakki och Niclas) Jäättejättebra film, jag ger den 99 red airballoons och fyra nyanser av brunt.
Rekommenderas till vem som helst som gillar Stora killar med Stora muskler med Stora vapen i små bilar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar