tisdag 14 augusti 2012

Skolstart och Blåbärspaj

Jee, klarade mej helskinnad från första dagen i gymnasiet! Men okej, SÅ jobbigt var det ju inte att träffa nya klassen och leka lite med tutorerna och sånt :)
Bakade en paj igår, som för att fira den sista dagen i frihet, och gissa vad? Fröken tummen-mitt-i-grillvanten klarade faktiskt av att baka något som varken var bränt, såsigt eller bara allmänt oätligt och smaklöst! Tänka sej det hörni..
Men ja.. antar att det börjar bli dags att sova snart om jag ska hinna få min dygnsrytm på rätt inför skolåret. Såt oss se, om jag under sommaren sov från ungefär 2/3-tiden till ungefär 12/16 (Om man var RIKTIGT trött, alltså), så blir det ungefär mellan 10 och 13 timmar per natt.. (Ohmygod vem har hällt sengångspulver i mina flingor då?)
Men, då måste jag också medge att jag känt mej sååå utvilad när jag väl vaknat upp igen, vilket ju är rätt så behövt under skoltider.. såå, om skolan börjar 8:15, och man kan anta att mitt russinögda morron-jag vill ha åtminstone en timmes tid på sej innan det, så blir min nya sovtid... um.. för två timmar sen... tror jag..
ÄÄH, vetja man sku behöva så mycket sömn hela tiden, jag klarar mej nog på mina 6-8 timmar!
Yay, lots of bloggingtiime :>


fiiiiint med sommarvärme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar