fredag 8 juni 2012

Sommarjobb dag 5

Gav mej iväg 9:30 nångång för sista dagen som barnvakt, för denhär veckan iallafall. Nästa vecka kommer jag bara hinna vara där måndag-onsdag eftersom Alskat 2:s skribanditer har läger från 14-20.7.
 Hur som helst var det ju så varmt och skönt väder, så vi gick ut på terassen och spelade schack och åt kex. Fast sen hällde Alfons ut hela saftkannan på Axel, så Axel blev lessen och Alfons blev lessen för att Axel var lessen.. Jag fick ju lösa konflikten på bästa sätt jag kunde, så jag tog med dem till Sten's och köpte glass istället.
För övrigt såg vi på star wars(!!!), lekte lite med lego, och sen fick jag vara domare i fallskärms-tävlingen(Var och en släpper ner varsin legogubbe med en fallskärm och får olika poäng för hur fint den flög, hur sakta, och hur avancerad fallskärmen var), plus att hjälpa Axel med sin Tomtelista. Jaa aa, det gäller väl att vara ute i god tid I guess... :)

Igår solade jag dessutom för första gången i år (Liksom solar påriktit, såpass att man går ut och lägger sej på verandan i bikini. Kände mej lite naken. Har nog inte ennu fattat hur varmt det är...) tillsammans med Sara och Jessica, hos Sara. Efteråt tog vi våra mopeder och brum-brum-brummade iväg till Sami och åt paj och såg på Kung fu Panda 2, varefter Fia anslöt sej till gruppen :) Vi började dessutom se på Disturbia, men hann inte se så långt, eftersom S skulle vakna tidigt nästa morgon, stackaren...
Hittade en fin bild som får beskriva... ehm.. när vi solar, och... ööh... jag som ser på starwars med Axel och Alfons...
Bra så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar