måndag 25 juni 2012

Ett Kärt Återseende

Kände på mej att det var dags att ta upp bloggandet igen...
Är återigen tillbaka från sommarlovets absolut bästa vecka på Alskat. Kändes nästan sorgligt att komma hem igen... Att äta frukost ensam, att inte vara konstant omgiven av människor, att ha skor på sej, och att inte ha någon att leka 'Hald i bruude diin' med. Man börjar tillochmed sakna väckningsmusiken klockan 8:00 varenda morgon :(
Men det var såklart skönt att komma hem också och bara känna doften av sitt eget hem och få sätta på sej nya rena kläder och sova länge på morronen.

Midsommaren spenderades på Emmas fammos villa med brudarna och annat trevligt folk, varefter jag sov över hos min allra bästbässtaste bästis Linnéa :) På morgonen hämtade Sami upp mej från Linnéa med mopon (Ja, min mopo är alltså inte helt säkert i körskick efter att jag gjort en liten vurpa utanför Emmas hus, höhö..) och vi åkte till mej, hämtade lite stuff och kläder, for till honom på mat, och sedan åkte vi + Limpan mot Pörkenäs på midsummer festival. Men vi kom dit först 9 nångång, för det var först då som InUnity spelade, och det var i huvudsak dom vi var där för att se, eftersom S har bekanta i bandet.
Måste bara säga att dom är definitivt värda att kolla upp!
(Eller om man är lat kan man ju alltid kolla här)

Igår däremot åkte jag, Limpan och Fny iväg till Arken, där vi sörjde att dom bytt ut sin arken-burgare mot något som såg ut som något man suttit på och täckt med senap och gurksallad :/ Sen plockade vi upp Acke och brummade till Fny där vi såg på lilla Sjölungfrun 2 tills klockan 10 då jag fick skynda iväg till uniparken för att träffa mina skribanditer igen :D

Så ja, mycket har man hunnit med, och kul har det varit, men idag fick bli en såndär vill-helst-va-hemma-å-int-göra-nånting-speciellt-och-helst-inte-behöva-se-andra-människor-heller-dag, men såna dar måste ju också finnas, och det är helt okej! :)
Ojj, så mysig solnedgång i pörkenäs ^_^


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar