onsdag 13 juni 2012

Långa nätter och dimmiga vägar

Ojoj, vilken natt...
Igår kväll, efter att den glade barnvakten slutat dagens arbetspass, fullgjort räfsning på sin andra arbetsplats, ägnat sej åt en avslappnande shoppingrunda med storasyster, gick hon för att möta upp med diverse vänner för att fira den del av dem som är nyss hemkomna från relish-camp. Also known as alskat 1.
Och som vi satt där och smaskade i oss våra Lidl-smaskigheter och funderade över livets svårigheter, kommer det ett meddelade från min bässtbästaste pusskompis HeMan, som tyckte vi skulle göra han och hans vänner sällskap och spela volleyboll. Sagt och gjort, jag drog med mej Linnéa och vi brummade iväg. Sadly enough var alla i princip klara när vi kom dit, och vi lämnade kvar med bara Sami, Jonas, Jakke, Niclas och Tobias. Och det är ju inte så bara det heller. Trevliga människor, hela bunten!
Men det blev tråkigt efter ett tag, så pojkarna ville spela korgboll istället, och vi letade upp en bra korgbollsplan. Synd bara att där inte fanns några korgar.
Då fick Linnéa istället den amazing idén att ta alla till sej på bastukväll. Sagt och gjort, hela folkmassan brummade sej iväg mot de allra djupaste av vägar inne i skogarnas skog ända ut i kronvik, för att få sej en bit mat i trevligt sällskap. Eftersom mamma och pappa i familjen sov, gick vi ner till familjen Nylunds villahus lite längre ner på tomten, och chillade och på där en stund tills vi tyckte det var dags att elda bastu och gick ner till ytterligare ett litet strandhus alldeles intill strandkanten. Vid det här laget hade både Tobbe och Jonas gett sej av hemåt.
Men dom enda som faktiskt bastade var Jag, Linnéa och Sami, men vi gjorde det arma dar som ena riktiga karar!... vilket vi var klara med efter ungefär 10 min av svett och simning.
Men sen dissade även han(Stackaren skulle upp redan klockan 5), och kvar lämnade då jag, Linnéa, Niclas och Jakke, med ganska lite att göra, tills Niclas blev kaffesnål, och vi gav oss av mot ABC, som verkade vara det enda rimliga alternativet om man ville ha en kaffekopp klockan 4 på natten. Lite trötta var vi kanske, vilket nog kunde luskas ut av mitt sätt att konstant brista ut i smått hysteriska, ohämmade skrattanfall, och satt och fnissade okontrollerat, och Linnéas ögon som praktiskt taget rullade bakåt i pannan på henne. Jag satt bakpå Niclas lättviktare, och Linnéa satt på med Jakke, på hennes vespa. Inte konstigt att man blir lite trött. Men varsin Energidricka senare var vi good to go, och tillbaka på vägen igen för att möta S på hans väg till jobbet.
Fast sen blev vi hungriga och körde till stan och åt frukost på piccolo. Fast sen blev vi utkastade när Niclas slängde skinka på Jakke, som kontrade med en brödskiva, och plötsligt var det vi som var utslängda istället...
Vid det här laget var klockar ungefär 8:30, och jag och Linnéa körde tillbaka till henne efter mina saker, och jag vidare till Arvilas för den sista dagen som barnvakt.
Efter jobbet tyckte jag det var lika bra att koppla av, så jag och Amanda tog bilen till pappa för att sola, varefter jag faktiskt somnade i solen och vaknade med en solbränna på båda läppar och under hakan...
Kanske dags att börja packa inför relish-camp imorron...


We are the people - Empire of the sun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar