torsdag 16 maj 2013

Vem Skejtar i Sportaffären?

God Afton, kära läsare! Tyckte det var dags att återigen uppdatera er om mitt majestätiska liv, vilket jag nog  varit  på väg att göra flera gånger under veckan, men, due to dålig planering and unexpected shitloads of läxor, så har det helt enkelt -tyvärr tyvärr- bara inte blivit av. Men jag jobbar på det!

Idag, till exempel, gick jag till en början runt och var jäätteglad över att det var Torsdag igen, eftersom Torsdagar betyder att min skoldag slutar redan klockan ett, vilket kan vara mer än helt underbart fantastiskt när man äntligen är inne på sista perioden innan sommarlovet och därmed hunnit bli ganska rejält skoltrött. Men tyvärr hade min lycka en baksida, för idag råkade det sig så att det var kompletteringstillfälle för blivande alskat-hjälppisar klockan fyra. Och då sitter man där, och undrar vad i hela friden man ska hitta på ensam i tre hela timmar? Jo, till exempel kan man gå runt på stan och införskaffa nödvändigheter såsom skor och parfym, och när det blir tråkigt slår man sig ner vid närmsta café och tänker över sin ensamhet.
Ni förstår, nu råkade det sig dessutom så, att i stort sett alla mina vänner åkt iväg till esbo på skolmusik, så vem skulle man ringa? Nej just det, då sitter man där, ensam och tondöv!
Nej, men som tur var hade jag ju Lolli kvar, så jag ringde, och hon var snäll nog att komma och sola med mig utanför Kaffehuset August. Sen fick vi tråkigt, så vi gick till Topsport och skejtade mellan hyllorna i bortersta hörnet.


Gonatt på er! Och don't worry, jag lovar att uppdatera er med jämna mellanrum med bilder från minnesvärda events som ni missat, som när vi spelade volleyboll på kristi himmelfärdsdag, eller min och Jossans roadtrip till Jeppis. Stay Tuned....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar