tisdag 20 november 2012

Hemmastudier, jovisst!

Känner mig måttligt motiverad inför provveckan, som tar avstamp redan imorgon med buller och bång!
Högst upp på listan står såklart långmatten. Så det ska jag öva på nu. Typ.
Problemet med mig är att jag har så svårt med att studera hemma. När man sitter i skolan är man ju pretty much ändå tvungen att läsa, kanske till och med intressera sig. Men när det kommer till att läsa på egen hand går det i mitt fall oftast till så att jag plockar fram allt jag behöver, böcker, häften, miniräknare, pennor, gummi, post it-lappar, och annat skoj och stör ut allt på sängen, när jag plötsligt känner ett litet kurr. Och vid det laget känner jag mig redan så duktig att jag gott kan skutta iväg till kylskåpet efter något intressant.
Sen skuttar jag tillbaka, mätt och belåten och tycker att nu jäklar ska vi lära oss olikheter av högre grad!, gosar ner mig under täcket, kollar igenom ett par uppgifter, fastnar någonstans på vägen, och plötsligt blir det bara jätteviktigt att stå i klädskåpet i en halvtimme och försöka fundera ut vad i hela friden man ska ha på sig imorgon.
Men nu sitter jag här igen, med X3M som motivation från datorn, och önskar en glad provvecka åt alla den berör, lycka till med läsningen, and may the odds be ever in your favour!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar