torsdag 25 oktober 2012

Snöfall Och Fina Kläder

Får nästan dåligt samvete när jag tänker på min stackars lilla blogg som ekat tom i ganska precis två veckor nu. Vilket då skulle motsvara ungefär en halv livstid i bloggår räknat... Inte det att jag inte har VELAT blogga, men det har hänt så mycket i livet på sistone så jag antar att det bara inte blivit av. Som till exempel i förrgår, då jag fick min första plomb (How exiting!), eller hjälpledar-weekenden på Alskat.
Men idag var det alltså dags igen, hipp hurra och lite tjohej! Och, som alla andra som har haft tillgång till internet idag, kunde jag bara inte motstå frestelsen att skriva om det som kanske är mest aktuellt just nu. Det vill säga vädret, eller mer specifikt främst vinterns första snöfall, som inträffade idag någon gång under förmiddagen, och orsakade ett hemskt rabalder.
Visste ni förresten att samerna har 45 ord för "snö"?
Detta faktum är för mig helt oförståeligt. Men å andra sidan kanske det inte finns så mycket annat att prata om där uppe.. Men för mig räcker det bra med ett. Snöhelvete, vilket borde täcka alla nyanser av eländet, allt från den allra tjockaste och oigenomträngliga massan man måste pulsera igenom på väg till skolan, till den slaskigaste brunsörjan som alltid letar sig in i skorna, fastän hur man försöker!
Nej, vintern är nog inte min årstid.
Jag sitter hellre inomhus, varm och hopkrupen i soffan, och kollar serier på datorn i allsköns ro.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar