torsdag 24 maj 2012

Sommarsol och Stafettkarneval

Nåja, så va man här igen då :)Har haft en skön dag, skoldagen har ägnats mest åt att öva till niornas programeftermiddag, picknick på biologitimmen, och att öva med hejarklacken inför helgens bravader i hesa. Sista blocket hann vi dock med liite finska, men sen tröttnade vi och gick ut och lekte kärapyts istället... Oturligt nog hade jag ballerinaskor på mej, så när det var min tur att springa för glatta livet, glömde mina skor att följa med, och flög iväg åt andra hållet, farligt nära vår stackars finskalärare men han lyckades hoppa undan i sista sekunden.
Efter skolan begav jag mej till GW med mamma, vilket var roligt, men det gick väldigt långsamt, eftersom hon envisades med att texta samtidigt. Tror hon hann få iväg 3 textmeddelanden under hela tiden vi var där.. rekordtid!
Sen när vi kom hem stiger jag ur bilen, väntar på mamma, ser att hon textar, öppnar dörren; -mamma, stäng nu ens av motorn! Mamma stänger av motorn, och bilen börjar sakta rulla iväg... -MAMMA BROMSA NU ENS!! Mamma kollar upp, -ojdå.. stannar bilen halvvägs ut från parkeringsrutan, kliver ur, och fortsätter lugnt texta...
Försökte stirra på henne med förstumning, men hon märkte inget så jag struntade i det och bara tog nycklarna och gick upp i lägenheten.
Nu ska jag fortsätta packa inför staFettkarnevalen! börjar först 9:30 imorron, WHOOPWHOOP!
Tror jag har bränt mej i pannan efter att ha varit ute i solen hela dan, men bara en liten fläck högst upp... Kan man göra de?

Borgares snygga hejarklack när vi vann förra året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar